«welcome» -------- «saeed soltani»

عــــلــمی, ورزشـــی,تفریــحـی ............. نظر یادتون نره

«welcome» -------- «saeed soltani»

عــــلــمی, ورزشـــی,تفریــحـی ............. نظر یادتون نره

بایگانی
نویسندگان

داستان های .... بــهلــول ....

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۴ ب.ظ

 

      نیازمندتر از همه!

روزی هارون الرشید مبلغی به بهلول داد که آن را در میان فقرا و نیازمندان تقسیم نماید . بهلول وجه را گرفت و بعد از چند لحظه به خود خلیفه پس داد . هارون علت آن را سوال نمود . بهلول جواب داد که من هرچه فکر کردم از خود خلیفه محتاج تر و فقیر تر کسی نیست.این بود که من وجه را به خود خلیفه رد کردم . چون می بینم مامورین و گماشتگان تودر دکانها ایستاده و به ضرب تازیانه مالیات و باج و خراج از مردم می گیرند و در خزانه تو می ریزند و از این جهت دیدم که احتیاج تو از همه بیشتر است. لذا وجه را به شما برگرداندم...      «باز هم بهلول با حرف های شیرینش خلیفه رو بیدار کرد..»

    بهلول و مرد اخمو!

روزی مردی اخمو و بداخلاق از بهلول سوال نمود که خیلی میل دارم که شیطان را ببینم...     بهلول گفت:

«اگر آئینه در خانه نداری در آب زلال نگاه کن شیطان را خواهی دید!!!»

نکته اخلاقی: خواهرا و برادرای گلم..همیشه لبخند بزنید!

         بزرگترین جانور!!!

سلام این هم یک داستان جالب و تیکه دار دیگه!

روزی خلیفه بهلول را پرسید:بزرگترین جانور دریا کدام است؟گفت:نهنگ

پرسید:بزرگترین جانور خشکی کدام است؟؟

گفت:استغفرا....کدام جانور را جرئت آن باشد که خود را از حضرت خلیفه بزرگتر پندارد؟

      عاقبت طمع ورزی

بهلول روزی سکه طلایی دردست داشت و با آن بازی می کرد.شیادی به او گفت:

اگر این سکه را به من بدهی در مقابل ده سکه به همین رنگ به تو میدهم!بهلول چون سکه های شیّاد را دید دریافت که از مس است.بنابراین به او گفت:

به این شرط میدهم که سه بار مثل خر عرعر کنی!نیشخندشیاد پذیرفت و سه مرتبه عرعر کرد. بهلول رو به شیاد کرد و گفت:تو با این خریت فهمیدی که سکه ی من از طلاست،آن وقت توقع داری من نفهمم که سکه های تو از مس است؟؟!!؟!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۲
سعید سلطانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی